Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden twee methodieken gepresenteerd: de uitsprakenmethodiek en de competentiemethodiek. Hiermee kun je leren wat het verband is tussen het denken, het voelen en het doen van kinderen in probleemsituaties en wat dat betekent voor het effectief omgaan ermee. De beschrijving is voorzien van praktische voorbeelden en een handleiding voor het werken met een sociaal-emotioneel handelingsplan. Bij beide methodieken staat het verhaal dat de leerkracht vertelt over het kind centraal. Daarmee sluit de benadering aan bij de beginselen van de narratieve psychologie, de psychologie van het verhaal. (Bron: covertekst)
Primary education --- socio-emotionele ontwikkeling --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Personality development --- socio-emotionele opvoeding --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Sociaal-emotionele ontwikkeling --- #KVHB:Zorgverbreding --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- zorgverbreding --- 433.4 --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- 471.44 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material --- 467 --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Sociale ontwikkeling --- Zorgverbreding --- Emotionele intelligentie --- 37.032 --- Begeleiding --- Emoties --- Methodiek --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactische principes --- 050924.jpg --- Sociaal-emotionele ontwikkeling: lagere school --- Lagere school --- Buitengewoon basisonderwijs --- Emotionele ontwikkeling --- Gedragsproblemen ; basisonderwijs --- Gedragsproblemen ; kleuteronderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- 050925.jpg
Choose an application
Dit lesmateriaal omvat thema's over de alledaagse belevingswereld van kinderen van vier tot zeven jaar uit verschillende etnische groepen. Het helpt leerkrachten bij het voorbereiden van kinderen op een leven in een multiculturele samenleving.
Anne Frank --- intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Intercultureel onderwijs ; materialen --- 471.9 --- Multicultureel onderwjs --- 471.44 --- persoonlijkheidsontwikkeling --- anders-zijn --- 474.6 --- 478.1 --- Intercultureel onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- kleuteronderwijs --- allochtonen --- Basisonderwijs --- Allochtonen --- Mondiale vorming --- Angst --- Beroepen --- Betrokkenheid --- Boosheid --- Buitenspelen --- Dieren --- Dramatiseren --- Dromen --- Eten --- Grootouders --- Jaloersheid --- Kappers --- Kinderen --- Kinderliederen --- Kippen --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Knuffels --- Logeren --- Plagen --- Poppenkast --- Ruzie --- Spelen --- Sport --- Telefoneren --- Verhalen --- Verlegenheid --- Vriendschap --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wonen --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: Intercultureel onderwijs) --- (zie ook: Conflicten) --- Diversiteit --- Multiculturele samenleving --- Leefwereld --- Intercultureel onderwijs: kleuters --- diversiteit --- Allochtoon --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kleuter --- Inclusie --- Maatwerk --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|